درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 71
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 107
بازدید ماه : 150
بازدید کل : 16996
تعداد مطالب : 170
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

JAVASCRIPT:

دانلود کده ی عمومی




 
 

اگر می خواهید کودکانی با ذهنی قوی داشته باشید در تغذیه او کنجد، تخم مرغ، پیاز، نان سبوس دار، حبوبات به ویژه عدس و لوبیا را فراموش نکنید، این خوراکی ها از مواد غذایی هستند که ذهن کودک را پرورش می دهند و توانایی های او را تقویت می کند. 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کنجد، تخم مرغ، پیاز، نان سبوس دار، حبوبات به ویژه عدس و لوبیا از مواد غذایی هستند که ذهن کودک را پرورش می دهند و توانایی های او را تقویت می کند.

از آنجایی که تمام غذاهایی که مادر در دوران بارداری مصرف می کنند تاثیر مستقیمی روی مغز جنین دارد، مادران باردار نیز با انتخاب مواد غذایی مناسب می توانند کودکانی باهوش پرورش دهند.

بررسی ها نشان می دهد مغز کودک تازه متولد شده برای رشد به منیزیم، روی، آهن، فسفر و پتاسیم نیاز دارد که مادران باید این مواد غذایی را برای افزایش قدرت تمرکز در کودکان خود استفاده کنند.

مطالعات نشان داده مادران باید از سنین کودکی فرزندان خود را به ورزش کردن عادت دهند زیرا ورزش کردن هوش و استعدادهای آنها را پرورش می دهد و در بزرگسالی قدرت حل مشکلات و تصمیم گیری ها در آن ها افزایش می دهد.





نوع مطلب : تغذیه و تناسب اندام، 
برچسب ها : 6 غذا با تاثیر شگفت انگیز برای مغز کوچولوها، تقویت حافظه، خوراکی های مقوی، خوراکی های تقویت کننده حافظه،چه بخوریم تا مغزمان تقویت شود، خوراکی تقویت حافظه، مواد لازم برای تقویت مغز، 
لینک های مرتبط : 


 
 
شنبه 26 مرداد 1392 :: نویسنده : مسعود
 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که نوعی حس سنگینی یا درد خفیف و مبهم در سینه‌‌تان داشته باشید و بترسید که آیا این دردی که دارید از قلب‌تان است یا ناشی از مشکلات گوارشی. هیچ خط‌ کشی و قاعده کلی در مورد تشخیص دردهای قلبی و گوارشی وجود ندارد. 



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اگر این مشکل را دارید حتما این مطلب را با دقت بخوانید چراکه پاسخ سؤالات‌تان را می‌توانید در این مطلب پیدا کنید.

شباهت‌های این 2 درد

دکتر هاری کرنر، مدیر مرکز پیشگیری بیماری‌های قلبی دانبری می‌گوید: «ما مشکل سوزش پشت جناغ سینه و درد پشت قفسه سینه را با نام heartburn (سوزش قلب) می‌شناسیم چرا که تفکیک این 2 درد از هم بسیار مشکل است اما راه‌‌هایی برای حدس زدن اینکه کدام این دردها از کدام عضو نشات گرفته وجود دارد.»

بی‌دلیل سوار آمبولانس نشوید

خیلی از انسان‌ها دردهای خفیف یا احساس سوزش یا گزگز کردن روی سینه خود را در زمان‌های متفاوت و در شرایط مختلف تجربه می‌کنند. به طور معمول همه آنها در چنین مقاطعی از خودشان می‌پرسند که آیا این درد ناشی از یک مشکل جدی است یا مسئله مهمی نیست. سؤال معمول در این میان این است که این حالت درد قلبی است و یک حمله قلبی یا ناشی از مشکلات گوارشی و سوزش‌های سردل و...

برخی از مشکلات گوارش و دردهای اعضای سیستم گوارش علائم و نشانه‌هایی شبیه مشکلات قلبی و سکته قلبی دارند اما این دردها و علائم نتایج متفاوتی را دربر دارد. تاخیر در درمان مشکلات قلبی ممکن است زندگی انسان را به خطر بیندازد. از طرف دیگر هیچ کس هم دوست ندارد به‌خاطر دردی که می‌شود با یک شربت آنتی‌اسید آن را ساکت کرد، سوار آمبولانس شود و سر از اورژانس یا بخش ccu دربیاورد.

آنهایی که نباید تعلل کنند

اولین چیزی که باید در مورد درد مهم‌تر یعنی درد قلبی به آن دقت کنید از قول دکتر چنسی کراندل، فوق‌تخصص بیماری‌های قلب و عروق در میشیگان این‌ است: «افرادی که سابقه بیماری قلبی ثابت شده دارند و آنهایی که به علت گرفتگی عروق آنژیوگرافی شده‌اند یا برای آنها استنت قلبی گذاشته شده است یا کسانی که تحت جراحی قلب باز قرار گرفته‌اند به محض بروز کوچک‌ترین علامت‌ها و نشانه‌هایی باید به اورژانس مراجعه کنند و زمان را از دست ندهند. در مورد این افراد باید فرض را بر این گذاشت که هر درد سینه‌ای ناشی از مشکلات قلبی-عروقی است.» اما در مورد دیگران چه؟ دکتر کراندل می‌گوید:‌ «اگر سن‌تان بالای 50 سال است، سابقه خانوادگی از مشکلات قلبی و عروقی دارید، فشارخون‌تان به طور مزمن یا حاد بالا بوده است، بیماری دیابت دارید یا چاقی و اضافه‌وزن زیاد دارید و اگر کاملا بی‌تحرک هستید بدانید که در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارید، پس باید مواظب باشید و دردهای‌تان را ساده نگیرید.»

4 نشانه تشخیص

اما جدا از گروه‌های پرخطر، بقیه افراد باید چه کنند؟ دکتر کرامر می‌گوید: «چند راه برای تشخیص دردهای قلبی و دردهای گوارشی وجود دارد. با این تفکیک درد، شما می‌‌توانید بفهمید باید به اورژانس زنگ بزنید یا اینکه سراغ درمان‌های خانگی و داروهای بدون نسخه رفته یا نزد پزشک گوارش بروید. این 4 کلید تشخیص دردهای گوارشی از دردهای قلبی است.

کجای سینه‌تان درد می‌کند؟

1- محل درد کجاست؟

اگر محل دردتان درست وسط سینه و روی جناغ سینه است یا اینکه درد در شانه، فک پایین، گردن یا پشت سینه‌تان دارید این درد احتمالا درد قلبی است اما اگر احساس سوزش در ناحیه گلو و کمی پایین‌تر از تیروئید خودتان داشتید، اگر حس تلخی روی زبان‌تان داشتید و فکر کردید که غذا دارد به گلوی‌تان برمی‌گردد اینها احتمالا نشانه‌های درد گوارشی است. در ضمن این را هم یادتان باشد که درد در ناحیه شکم ممکن است بیشتر به دلیل دردهای گوارشی باشد اما نمی‌شود گفت که هیچ وقت دردهای قلبی در ناحیه شکم رخ نمی‌دهند.

در استراحت درد دارید یا در زمان فعالیت؟

2- درد از چه زمانی شروع شده است؟

اگر به فاصله بسیار کمی از غذا خوردن دچار سوزش معده و درد پشت جناغ سینه شدید این احتمالا ناشی از مشکلات گوارشی است به خصوص اگر بلافاصله پس از غذا خوردن دراز کشیدید احتمال بروز مشکلات گوارشی بیشتر است. دردهای قلبی به طور معمول (اما نه همیشه) پس از فعالیت رخ می‌دهد. در زمان استراحت معمولا اگر دردی به وجود بیاید درد گوارشی است، دردهای قلبی به ندرت در زمان استراحت اتفاق می‌افتد.

عرق می‌کنید؟

3- علائم همراه

دردهای قلبی و عروقی معمولا با علائمی مثل تنگی نفس، تعریق و عرق کردن صورت یا کل بدن، احساس ضعف و غش، تهوع و سبکی سر و سرگیجه همراه است. این علامت‌ها معمولا با دردهای گوارشی همراه نیستند. دکتر جولیان نودین، متخصص قلب در مرکز پیوند قلب در پالم بیچ می‌گوید: «اگر همراه با درد علائمی مثل تعریق و تنگی نفس داشتید و احساس کلی ضعف و بی‌حالی وجودتان را گرفت اینها احتمالا ناشی از مشکلات قلبی یا عروقی است نه مشکلات گوارشی... البته این را هم بدانید که در زنان معمولا حمله‌های قلبی با علائم کلاسیک همراه نیست و اتفاقا بروز مشکلات قلبی در آنها اغلب با این علائم جانبی همراه است.

این نکته‌های کوچک را به خاطر بسپارید

4- چه دارویی مصرف می‌کنید؟

اگر مشغول مصرف داروی خاصی (مثلا آنتی‌بیوتیک‌ها) هستید ممکن است این داروها معده شما را تحت تاثیر قرار دهند و آن را اذیت کنند و باعث بروز مشکلات گوارشی شوند در نتیجه احتمالا درد شما یک درد گوارشی خواهد بود. البته یادتان باشد افرادی که برای مشکلات قلبی قرص یا قرص زیرزبانی نیتروگلیسیرین مصرف می‌کنند باید بدانند که این قرص ممکن است روی علائم گوارشی‌شان هم تاثیر بگذارد.

به سمت اورژانس بروید یا منتظر آمبولانس بمانید.

مهم‌ترین نکته

یادتان باشد که هیچ خط‌ کشی و هیچ قانون و قاعده کلی در مورد تشخیص دردهای قلبی و گوارشی وجود ندارد. اگر باوجود تمام علائمی که در بالا گفته شد باز هم شک داشتید که دردتان قلبی هست یا نه حتما با اورژانس تماس بگیرید. اگر هم تا رسیدن اورژانس چند دقیقه وقت دارید یک قرص آسپیرین ترجیحا 325 میلی‌گرم را بجوید.

اگر احساس می‌کنید که آمدن اورژانس خیلی طول می‌کشد می‌توانید با وسیله خودتان به اورژانس مراجعه کنید اما هرگز خودتان رانندگی نکنید. یادتان هم باشد که در اتومبیل خودتان وسیله‌ای برای درمان ندارید اما در آمبولانس نیروهای آموزش‌دیده و دارو برای برطرف کردن مشکلات حاد دردسترس است.

و نکته آخر اینکه گرما را هم می‌توان یک عامل خطر مساعدکننده برای مشکلات قلبی دانست. این به خصوص در دمای بسیار بالا (بالاتر از 40درجه سانتی‌گراد) و هوای رطوبتی صادق است. در زمانی که موج گرما منطقه‌ای را فرا می‌گیرد میزان سکته‌های قلبی به شدت بالا می‌رود،‌ برای همین تا حد امکان از قرا گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب پرهیز کنید و در سایه بمانید و از شیوه‌های مختلف خنک‌تر شدن استفاده کنید.

 





نوع مطلب : قلب و عروق، 
برچسب ها : تفاوت درد قلبـی با مشکلات گوارشی، درد قلبـی با مشکلات گوارشی، مشکلات گوارشی، درد در ناحیه قفس سینه،مشکلات قلبی، بیماری قلبی، نشانه های بیماری قلبی، 
لینک های مرتبط : 


 
 
شنبه 26 مرداد 1392 :: نویسنده : مسعود
 

دانشمندان دریافتند افرادی که زیاد بستنی مصرف می کنند، رشد موهایشان بسیار زیاد است زیرا یخ و وارد شدن هر نوع ماده یخی به سلول های مرده پوست شوک وارد می کند و باعث زیباتر شدن موها می شود. 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بستنی های کاکائویی و قهوه در میان بستنی ها بیشترین کالری را به خود اختصاص داده اند و این 2 نوع بستنی در میان مردم بسیار پرطرفدار است.

نگهدارنده های بستنی باعث افزایش کالری آن شده و باعث می شوند وقتی بستنی مصرف شود چربی های آن کاملا جذب بدن شوند و به راحتی دفع نشوند.

البته دانشمندان با انجام آزمایشاتی دریافتند افرادی که زیاد بستنی مصرف می کنند رشد موهایشان بسیار زیاد است زیرا یخ و وارد شدن هر نوع ماده یخی به سلول های مرده پوست شوک وارد می کند و باعث زیباتر شدن موها می شود.





نوع مطلب : پوست و مو، 
برچسب ها : ریزش مو، علل ریزش مو، عوامل ریزش مو، درمان ریزش مو، درمان جدید ریزش مو، خوراکی مفید برای جلوگیری از ریزش مو، داروی ریزش مو، 
لینک های مرتبط : 


 
 
شنبه 26 مرداد 1392 :: نویسنده : مسعود
 

محققان با شناسایی ۲۱ جهش مهم ژنتیکی دخیل در بخش عمده ای از تومورهای سرطانی، از پیشرفت چشمگیر خود در تحقیقات سرطان خبر دادند. این تغییرات مخرب در رمز ژنتیکی ۹۷درصد از ۳۰ مورد از رایج ترین سرطان ها نقش دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شناخت علت بروز این جهش ها می تواند به ارائه درمانهای جدید منجر شود. برخی از عوامل سرطان زا مانند سیگار شناخته شده هستند، اما بیش از نیمی از این عوامل هنوز در پرده ای از ابهام قرار دارند.

تومور زمانی شکل می گیرد که سلول دچار مشکل می شود. در طول دوره عمر، سلول ها آرایه ای از جهش ها را شکل می دهند که می تواند آنها را به تومورهای کشنده ای تبدیل کند که به طور غیر قابل کنترلی رشد کنند. بنابراین یک گروه بین المللی از محققان در صدد یافتن عوامل بروز این جهش ها به عنوان بخشی از بزرگ ترین بررسی ژنوم سرطان برآمدند.

قرار گرفتن درمعرض نور فرابنفش و کشیدن سیگار از جمله مهم ترین و شناخته شده ترین عوامل آسیب رسان به DNA هستند که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند.

هر یک از عوامل آسیب رسان به DNA اثر ژنتیکی از خود به جا می گذارد که نشان می دهد، مثلا آیا سیگار کشیدن یا نور فرانبفش موجب جهش DNA شده یا خیر؟.

محققان انگلیسی درپی نمونه های بیشتری از این آثار در هفت هزار و 42 نمونه گرفته شده از 30 مورد از رایج ترین سرطان ها برآمدند.

آنها 21 جهش ژنتیکی جداگانه را یافتند که در 97 درصد از جهش هایی که به سرطان منجر می شوند، دخیلند.

پروفسور مایک استراتون گفت: خیلی هیجان زده ام. این الگوها و نشانه ها که در ژنوم سرطان پنهان شده اند به ما می گوید در واقع چه چیزی در وهله نخست عامل بروز سرطان است.

وی افزود: این یک پیشرفت کاملا چشمگیر در تحقیقات سرطان است. این یافته ما را به مناطق ناشناخته ای می برد که از وجودشان بی اطلاع بودیم.

نشانه های دیگر به سن و سیستم ایمنی بدن مرتبط می شدند. واکنش سلول ها به عفونت های ویروسی با فعال سازی طبقه ای از آنزیم ها صورت می گیرد که ویروس ها را جهش می دهند تا زمانی که دیگر نتوانند به عملکرد خود ادامه دهند.

این پژوهشگران می گویند معتقدیم وقتی سلول سیستم ایمنی دست به چنین کاری می زند یک آسیب ثانویه نیز ایجاد می کند یعنی ژنوم خود را نیز جهش می دهد و اکنون تبدیل شدن آن به سلول سرطانی محتمل تر

می شود چرا که اکنون تعداد زیادی جهش دارد. این سلول ها یک شمشیر دو لبه اند.با این حال در حال حاضر فقط 12 مورد از جهش ها قابل توضیح هستند.

محققان امیدوارند اگر بتوان برخی از این جهش های ژنتیکی را به محیط مرتبط کرد از این رو روش های نوینی برای پیشگیری از سرطان قابل ارائه خواهد شد.با این حال دانش پژوهان می گویند نتایج به دست آمده نیازمند تحقیقات بیشتری است.

یکی از عوامل ناشناخته بروز جهش ها فقط در سرطان نوروبلاستوم روی می دهد- سرطان سلولهای عصبی که معمولا کودکان را درگیر می کند. از این رو می توان گفت اتفاق منحصر به فردی در آنجا روی می دهد.

پروفسور نیک جونز دانشمند ارشد مرکز تحقیقات سرطان انگلیس می گوید می دانیم که عوامل محیطی مانند سیگار و قرار گرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش موجب بروز نقص هایی در DNA می شود که می تواند سرطان را در پی داشته باشد اما برای بسیاری از سرطانها نمی دانیم چه چیزی موجب نقص در DNA شده که جهش های سرطان زا را ایجاد می کنند.

اثر انگشت ژنتیکی شناسایی شده در این مطالعه مهم، چندین فرایند جدید و مهم را شناسایی می کند که در رشد سرطان دخیل اند.

وی افزود: شناخت این که چه چیزی سبب بروز این جهش ها می شود می تواند در کشف عامل اولیه ایجاد سرطان کمک کننده باشد و از این رو شیوه های نوین برای پیشگیری از بروز سرطان و همچنین درمانهای نوین برای آنها عرضه شود.

نتایج این تحقیقات در نشریه نیچر منتشر شده است.

 





نوع مطلب : سایر مطالب، 
برچسب ها : منشا سرطان، منشا سرطان شناسایی شد، سرطان چیست، علل سرطان، نشانه های سرطان، درمان سرطان، درمان جدید سرطان، 
لینک های مرتبط : 


 
 
چهارشنبه 23 مرداد 1392 :: نویسنده : مسعود
 

شاید مسخره به نظر برسه اما ......  حقیقت داره !!! 

اگر دنبال درمان قطعی هستید همین الان ترانه ی زیر را دانلود کنید و مراحل زیر را اجرا کنید:

1- همه ی لامپ ها خاموش باشه و شما در سکوت کامل باشید

2-اهنگ مورد نظر را در گوشی خود بریزید و هنذفری را وصل کنید

3-هنذفری را در گوشتان قرار دهید و در خاموشی مطلق باشید

4-صاف بر روی تخت یا زمین بخوابید و فقط به لحظه ی درمان فکر کنید ، این مورد خیلی مهمه 

5-اهنگ را اجرا کنید و همین طور که به لحظه درمان فکر می کنید مطمین باشید در حین گوش دادن

معجزه ای رخ می دهد.

6- پس از اتمام اهنگ لیوانی اب بخورید و ........ منتظر علایم بهبودی خود حداکثر تا 24 ساعت بعد باشید.

 

برای دانلود ترانه به ادرس زیر بروید :

http://s2.picofile.com/file/7185382903/aref_ey_khoda_aah_ey_khoda_az_tuye_asemuna_gush_bede_be_darde_man.mp3.html 





نوع مطلب : روحی و روانی، 
برچسب ها : درمان لکنت زبان، درمان لکنت، لکنت زبان، لکنت، درمان جدید لکنت زبان، گفتار درمانی، راز لکنت زبان، 
لینک های مرتبط : 


 
 
چهارشنبه 23 مرداد 1392 :: نویسنده : مسعود
 

بیماری پارکینسون برای نخستین بار توسط دانشمند بریتانیایی دکترجیمز پارکینسون توصیف شد. او نام این بیماری را "فلج‌ لرزان" نامید که امروزه آن را با نام بیماری پارکینسون می‌شناسند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ،محققان علوم پزشکی در انگلیس اعلام کردند ژن هایی را کشف کرده اند که با بیماری پارکینسون مرتبط هستند و نقشی مهم در مرگ سلول های مغزی ایفا می کنند.


گروهی از محققان دانشگاه های کالیفرنیا ، کمبریج و شفیلد دریافتند ژن موسوم به اف بی ایسک او 7 در روند ایجاد بیماری پارکینسون نقش دارد.

این ژن در روند موسوم به میتوفاژی ، اختلال ایجاد می کند.میتوفاژی ، روندی مهم و حیاتی است که بدن از طریق آن از شر سلول های آسیب دیده رها می شود.


در این روند ، میتوکندری های آسیب دیده که موتور سلول نامیده می شوند ، از بدن حذف می شوند و در صورتی که این روند انجام نگیرد ، میتوکندریهای آسیب دیده ، به بدن صدمه می زنند.


دکتر هلن پلان فاورو و همکارانش می گویند با این یافته جدید می توان به ابداع روش های جدید درمان پارکینسون امیدوار شد.


پارکینسون بعد از آلزایمر شایع‌ترین بیماری مخرب اعصاب به حساب می‌آید پارکینسون بیماری مزمن و پیشرونده‌ای است که در آن سلولهای ترشح‌کننده دوپامین در جسم سیاه در مغز می‌میرند و در فقدان دوپامین حرکات بدن نامنظم می شود.

ارتعاش و لرزش دست و پا در حالت استراحت ، کندی حرکات ، سختی و خشک شدن دست و پا و بدن و نداشتن تعادل این چهار علامت اصلی را تشکیل می‌دهند.

 





نوع مطلب : سایر مطالب، 
برچسب ها : پارکینسون درمان پذیر شد، درمان پارکینسون، بیماری پارکینسون، پارکینسون چیست، علل ایجاد پارکینسون، درمان بیماری پارکینسون، علایم پارکینسون، 
لینک های مرتبط : 


 
 
چهارشنبه 23 مرداد 1392 :: نویسنده : مسعود
 

بالا رفتن بزاق دهان و آسانتر شدن حرکات لب وزبان ازجمله فواید مصرف آدامس های بدون قنداست. مصرف آدامس های بدون قند علاوه بر بالا بردن میزان بزاق دهان به تمیزتر شدن محیط دهان و دندان و پایین رفتن میکروب هاو باکتری های تولید شده از مواد غذایی کمک می کند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ،محمود رضا شاه ابراهیمی جراح و دندان پزشک با اعلام این خبر افزود: مصرف آدامس های بدون قند به دلیل بالا بردن میزان بزاق دهان پوسیدگی دندان ها در افراد توصیه می شود.


وی خاطر نشان کرد: خاصیت شویندگی آدامس ها در دهان بسیار بالا است زیرا بزاق دهان را افزایش می دهند و موجب تسهیل حرکات زبان در دهان می شوند.

شاه ابراهیمی گفت: استفاده از آدامس هایی که دارای قند اضافی هستند گاه خود می تواند تولید میکروب ها و باکتری ها را در دهان بیشتر کند و شدت عفونت ها و بیماری های لثه را بالا ببرد.





نوع مطلب : دهان و دندان، 
برچسب ها : کاهش پوسیدگی دندان با آدامس، پوسیدگی دندان با آدامس، ادامس و پوسیدگی دندان، خواص جویدن ادامس، ادامس،جلوگیری از پوسیدگی دندان، پوسیدگی دندان، 
لینک های مرتبط : 


 
 
چهارشنبه 23 مرداد 1392 :: نویسنده : مسعود
 

نظرات شما عزیزان:
نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:, :: 11:55 ::  نويسنده : رضاگرگی